Tuesday, April 21, 2009

berbaloi kah pengorbanan itu
jika kita terpaksa memendam rasa
yang akhirnya
mungkin memakan diri kita sendiri?

perasaan itu sesuatu yang kompleks
sukar untuk ditafsir
kekadang,
sukar untuk diluahkan.

kekadang,
perasaan kita sering disalah ertikan.
biarpun kita cuba menerangkan
tetap juga tidak berhasil

perasaan yang dipendam
adalah racun yang memakan diri
sedikit demi sedikit
sehingga akhirnya
kita kalah.

di saat itu,
tak mungkin dapat diselamatkan
apa yang cuba dipelihara
dengan memendam perasaan

contoh?

cemburu
orang kata tanda sayang
tapi jika dipendam
mungkin menjadi benci

situasi ku?
cuba berlagak "cool"
tapi sebenarnya?
aku menahan sakit.

benci saya mendengar bunyi telefon kamu
kerana setiap kali itu
aku pasti tertanya-tanya
namun aku x mampu bertanya
semata-mata
mengelak persengketaan.


LOL~
bagaikan drama melayu yang x pernah sudah,
tapi ini lah realitinya.
dan saya?
x mampu lari dari realiti ini.

ya, abang.
saya berjanji.
saya akan tempuhi semuanya.
cukup.
saya tak akan lari lagi.

:)

0 comments: